Jakość jako standard

System zarządzania jakością (SZJ) to struktura organizacyjna, procedury, procesy i zasoby potrzebne do zapewnienia jakości towarów i usług danej organizacji.

Światowa marka

Ostatnie badania ISO (International Organization for Standardisation) wykazały, że ISO 9001, z ponad milionem wydanych certyfikatów, stało się światową marką. Wiele branż działających na arenie międzynarodowej takich jak przemysł lotniczy, motoryzacyjny i informatyczny nadal koncentrują swoją działalności tak, aby działać opierając się na zasadach ISO.

Z ponad milionem certyfikatów na całym świecie, ISO 9001 jest prawdopodobnie najbardziej wpływową pozycją literatury biznesowej, jaką kiedykolwiek napisano.

Mike James, Dyrektor Zarządzający, LRQA

Te dwa fakty same w sobie ilustrują znaczenie skutecznych systemów zarządzania jakością, jako najważniejszej części do zaangażowania udziałowców oraz renomy organizacji.

Idea systemu i korzyści

Skuteczny system zarządzania jakością (SZJ) to jasno skonstruowane, systematyczne podejście do poprawy zadowolenia klientów - które w taki sposób pomaga zrealizować cele organizacyjne.

Niezależnie od tego czy uzyskanie certyfikatu znanej normy jakościowej jest wymogiem umownym czy dana organizacja jest jedną z rosnącej liczby organizacji poszukujących ulepszonych procesów i poprawy zarządzania, istnieje kilka kluczowych korzyści z wdrożenia QMS.