Formularz powiadomienia o wycofaniu produktu z rynku lub z obrotu

Zarejestruj wycofanie

Aby zgłosić wycofanie produktu z rynku lub z obrotu można skorzystać z naszej strony internetowej. Wiele standardów certyfikacji zobowiązuje organizację do powiadomienia organu certyfikującego w przypadku przeprowadzania wycofania produktu z rynku lub z obrotu.

Czym jest wycofanie produktu z rynku lub z obrotu?

Wycofaniem produktu jest wycofanie produktów z danej organizacji. Takie działanie jest wykonywane, ponieważ, na przykład mogą zaistnieć niebezpieczne sytuacje przy użyciu danych produktów. Powiadomienie dotyczy wycofania produktu z rynku.

Wycofanie produktu z rynku: wszelkie środki mające na celu doprowadzenie do zwrotu wadliwych produktów od klientów i konsumentów końcowych.

Wycofanie produktu z obrotu: wszelkie środki mające na celu doprowadzenie do zwrotu wyrobów niezgodnych ze specyfikacją lub produktów wadliwych od klientów, ale nie od konsumentów końcowych.

Dlaczego i kiedy zgłosić Wycofanie produktu z rynku do LRQA?

Zgodnie z różnymi standardami certyfikacji, certyfikowane przedsiębiorstwa w branży spożywczej są zobligowane do zgłoszenia wycofania produktu z rynku do Organu Certyfikującego, jeżeli jest to związane z niebezpiecznymi produktami dla klienta. W przypadku standardu IFS, istnieje również obowiązek wycofania produktu z obrotu. Także w innych branżach zgłoszenie wycofania produktu do Państwa Organu Certyfikującego (LRQA) może być obowiązkowe lub pożądane. Prosimy o jak najszybsze zgłoszenie Wycofania Produktu zgodnie z wymaganiami standardów i wymaganiami rządowymi. Poza wspomnianym powiadomieniem, muszą także Państwo poinformować lokalne władze, jeżeli jest to wymagane. W przypadku wycofania produktu z rynku / z obrotu należy poinformować kolejne organy w łańcuchu.

Jak dokonać zgłoszenia?

LRQA ma specjalny Formularz powiadomienia o wycofaniu produktu z rynku lub z obrotu na stronie internetowej (patrz poniżej). To pozwala na szybkie zgłoszenie wycofania produktu. Twoje powiadomienie zostanie przekazane do odpowiedniego auditora, który się z Tobą skontaktuje. LRQA nie ponosi odpowiedzialności za wykonanie procesu wycofania. Prosimy o wypełnienie formularza w języku angielskim, z krótkim opisem wycofania.

Co LRQA zrobi po otrzymaniu Twojego powiadomienia?

Na podstawie powiadomienia o wycofaniu, LRQA rozważy, czy konieczne jest dokonanie dodatkowego audytu. W zależności od problemu, audytor zbada sytuację i oceni, czy wszystkie niezbędne czynności są wykonywane oraz czy wycofanie jest wynikiem nieefektywnego funkcjonowania systemu zarządzania. LRQA ustali również, czy wycofanie powstało na podstawie własnych procedur i systemów oraz czy środki podjęte przez organizację zostały skutecznie wdrożone.